Wanneer u in de ImageManager en/of rapportage foutmelding naar voren komen is het handig om de volgende guide door te lopen:

(Deze stappen zijn voor meldingen op basis van "Broken chain" en "Data corruption" )


Stappenplan 1:
- Controleer de lokale ImageManager (draait deze wel zonder meldingen?)
- Zo ja, ga naar stappenplan 2
- Zo nee, Controleer de offsite of deze wel goed loopt
= Ja, dan kunt u de missende files downloaden met de FTP client van offsite naar lokaal en het hiermee oplossen
Download de missende files aangegeven in de ImageManager, of trek de chains gelijk aan elkaar.
= Nee, Dan is het noodzaak om eerste de lokale omgeving weer goed te krijgen:
- Controleer wanneer deze is fout gelopen
- Herstart de ImageManager en services om te controleren of deze melding terug komt
- Komt de melding terug, dan zijn er 2 oplossingen:
Oplossing 1
= Verplaats/Verwijder alle images vanaf het punt waarop het fout gaat
= Start een nieuwe incremental om de gebroken chain te repareren (let op, dit wordt een grote incremental omdat deze alle oude data moet bevatten)
= Nadat deze incremental/differential is afgerond en geverifieerd zal de melding opgelost moeten zijn lokaal.
= Als deze weer groen is in de ImageManager, kunt u de chain offsite repareren
= Trek de chain gelijk met lokaal en verplaats/verwijder de andere (oude) data offsite
= Controleer de backup de volgende dag op de groene status
Oplossing 2
= Verplaats/verwijder de oude chain en zijn incrementals
= Start een nieuwe chain
= Verplaats/verwijder de oude chain en zijn incrementals offsite
= Upload de nieuwe chain (of stel dit in via de ImageManager en zijn replicatie job)
= Controleer de status zowel lokaal als offsite

Belangrijk: Lokale fouten komen bijna nooit voor. Indien dat wel het geval is, is snelle actie noodzaak.
Als er niet snel genoeg gereageerd wordt, is het oplossen van de uitdaging niet meer te doen.
Een nieuwe chain is na te lang wachten de enige echte oplossing.

Stappenplan 2:
- Maak verbinding met de Offsite via een FTP client (zoals FileZilla)
- Controleer het verschil in chain lokaal en offsite
- Trek deze recht door files te verplaatsen/verwijderen/uploaden
- Lokaal is leading in alle gevallen, hou deze dan ook zoveel mogelijk met rust
- Na het uploaden kan het een dag duren voordat deze status offsite wordt aangepast.
- Controleer dit de volgende dag

Bij alle stappen is het natuurlijk mogelijk om even contact op te nemen indien u twijfelt over een stap of een afwijking vindt.
Wij kijken graag even mee, of denk na over andere oplossingen.