Op basis van de Microsoft update 1803 op Windows 10 zien wij problemen met het backuppen van Netwerkshares.

Dit heeft te maken met de aanpassing van de "File listing order".

Hierdoor kan de Ahsay software de data niet meer zien op de locatie en backupped hierdoor niets.

(let op! De backup ziet dus helemaal geen data en geeft dus ook geen foutmelding. De backup rond 100% goed af)


Om deze uitdaging op te lossen zult u een update van de software moeten installeren en daarna een hotfix toepassen.


- Update uw client met de nieuwste update

    Download de update

- Download de hotfix en kopieer alle data uit het bestand en zet deze in de C:\Program files\AhsayOBM\Bin\

    Download de hotfix


Hierna zal de software alle data weer kunnen vinden en zal de backup weer naar behoren werken.

(Let op! Indien u hiervoor altijd backups heeft gemaakt van een netwerkshare, kan de eerste backup wat langer duren dan u gewent bent. Dit heeft te maken met de migratie van data uit de retentie op basis van de nieuwe File listing order)