De desktop client genereert waarschuwingen voor de gebruikers zodra er potentiele sync conflicten ontstaan. Elke waarschuwing heeft een automatische oplos optie.


Oplossen van sync conflict waarschuwingen

Om een sync conflict waarschuwing op te lossen kun je het volgende doen:


Zodra er een waarschuwing gegenereerd wordt zie je dit op verschillende plekken verschijnen:

Taakbalk menu          


Taakbalk menu


Het desbetreffende bestand


Klik op het icoon op de taakbalk of menu balk van je machine en klik op het Sync Warnings icoon.

Belangrijk: Op een Windows machine vind je dit icoon op de taakbalk rechts onderin. Op een Mac machine is dit icoon rechts bovenin te vinden.



Vervolgens wordt de Warnings tab geopend en toont de waarschuwingen.



Klik op de Resolve link om meer informatie over de waarschuwing naar voren te halen en om de het conflict op te lossen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Kies voor Rename om het bestand onder een nieuwe naam op te slaan;
  • Kies voor Discard om het huidige bestand te sluiten zonder wijzingen op te slaan;
  • Als het mogelijk is kan er ook gekozen worden voor Overwrite Current om het lokale bestand op te slaan over de versie welke op de server bekend is.


Voor meer informatie kunt u bij onze support afdeling terecht op support@cloud2.nl of 072-8200286.


Cloud2