Probleem:


De rapportage geeft een missed backup aan.


Oplossing: 


- Controleer of de Service "Online Backup Scheduler" of "Ahsay Online Backup Manager" gestart is en inlogt als admin of domain admin.


Dit doe je door naar Services.msc te gaan, te zoeken naar de "Online Backup Scheduler" of "Ahsay Online Backup Manager", hier naar eigenschappen te gaan, naar het tabblad "Log on" en hier de administrator gegevens in te vullen. (Dit lost in 90% van alle gevallen de missed backup uitdaging al op)


Controleer de map C:\ProgramData\AhsayOBM > Home.txt (Versie 7)

of C:\Program Files\AhsayOBM\Home.txt (Versie 6)
in het bovenstaande bestand mag maar 1 gebruiker staan, deze moet gelijk zijn aan de gebruiker in de services.


Sla dit bestand vervolgens op als Read-Only.


- Navigeer naar C:\Users\%USERNAME%\obm\log\Scheduler\ en open hier het bestand "Debug".
(Het is misschien lastig te zien maar als u onder aan het bestand gaat kijken staat er bijna altijd de reden waarom hij niet start)
- Controleer hier de reden van het niet starten van de scheduler
- Verhelp mogelijk het probleem wat hier aangegeven wordt
- Mocht dit niet werken, ontvangen wij graag dit bestand voor verder onderzoek.


Controleer altijd of de laatste versie aanwezig is.