Bij het niet goed functioneren van de software, met betrekking tot errors en warnings in de backup log, raden wij u aan, de volgende stappen te volgen:
- Stop de Ahsay software;
- Stop de service "Online Backup Scheduler" (versie 6) of "Ahsay online backup manager" (versie 7);
- Stop de processen: BJW, AUA, AUAJ, AUAW, BSCHJW, CPD64 cblsX64, cbpsX64, Systemtray64 (het is mogelijk dat deze processen niet allemaal draaien);
- Controleer of de volgende bestanden aanwezig zijn en verwijder de bestanden 'Running', 'Stop' & 'Backupsetnaam' uit "C:\Program Files\AhsayOBM\ipc\Scheduler, C:\Programdata\AhsayOBM\IPC en C:\Users\%username%\.obm\ipc\BackupSet\%Backupset%";;
- Navigeer naar de installatie map van AhsayOBM (meestal C:\Program Files\AhsayOBM of C:\Programdata\AhsayOBM );
- Open hierin het bestand "Home.txt".;
- In dit bestand mag maar 1 gebruiker staan, verwijder dan ook de overige gebruikers;
- Sla het bestand op (soms heeft u niet genoeg rechten, sla hem dan op, op uw desktop en verplaats heb terug);
- Zet het bestand op “Read Only”;
- Controleer of de service "Online backup scheduler, Ahsay online backup manager" draait onder de administrator gegevens (Eigenschappen van de service, hierna op het tabje log-on);
- Herstart de service;
- Start de Ahsay software.
- Test de backup handmatig indien mogelijk
- Controleer de backup de volgende dag of deze heeft gedraaid op schema.
De volgende onderdelen zijn ook belangrijk om te controleren indien de bovenstaande stappen niet hebben geholpen:
- Is de software up to date? (zorg dat u de juist download gebruikt voor uw versie)
- Is er genoeg ruimte in de temp folder?
- Is er genoeg ruimte voor de VSS images?
- Zijn er meldingen te zien in de Eventvwr
- Is er een wijziging geweest sinds de uitdaging?
Als ook deze stappen niet geholpen hebben tot een oplossing, ontvangen wij graag de logfiles:
Ahsay 6:
- C:\Users\%username%\.obm\log
Ahsay 7 en 8:
- C:\Users\%username%\.obm\log
- C:\Programdata\AhsayOBM\log