Bij het niet goed functioneren van de software, met betrekking tot errors en warnings in de backup log, raden wij u aan, de volgende stappen te volgen:


  1. Stop de Ahsay software;
  2. Stop de service "Online Backup Scheduler" (versie 6) of "Ahsay online backup manager" (versie 7);
  3. Stop de processen: BJW, AUA, AUAJ, AUAW, BSCHJW, CPD64 cblsX64, cbpsX64, Systemtray64 (het is mogelijk dat deze processen niet allemaal draaien);
  4. Controleer of de volgende bestanden aanwezig zijn en verwijder de bestanden  'Running', 'Stop' & 'Backupsetnaam' uit "C:\Program Files\AhsayOBM\ipc\Scheduler, C:\Programdata\AhsayOBM\IPC en C:\Users\%username%\.obm\ipc\BackupSet\%Backupset%";;
  5. Navigeer naar de installatie map van AhsayOBM (meestal C:\Program Files\AhsayOBM of C:\Programdata\AhsayOBM );
  6. Open hierin het bestand "Home.txt".;
  7. In dit bestand mag maar 1 gebruiker staan, verwijder dan ook de overige gebruikers;
  8. Sla het bestand op (soms heeft u niet genoeg rechten, sla hem dan op, op uw desktop en verplaats heb terug);
  9. Zet het bestand op “Read Only”;
  10. Controleer of de service "Online backup scheduler, Ahsay online backup manager" draait onder de administrator gegevens (Eigenschappen van de service, hierna op het tabje log-on);
  11. Herstart de service;
  12. Start de Ahsay software.
  13. Test de backup handmatig indien mogelijk
  14. Controleer de backup de volgende dag of deze heeft gedraaid op schema.


De volgende onderdelen zijn ook belangrijk om te controleren indien de bovenstaande stappen niet hebben geholpen:

- Is de software up to date? (zorg dat u de juist download gebruikt voor uw versie) 

- Is er genoeg ruimte in de temp folder?

- Is er genoeg ruimte voor de VSS images?

- Zijn er meldingen te zien in de Eventvwr

- Is er een wijziging geweest sinds de uitdaging?


Heeft u last van Missed backups?

- https://support.cloud2.nl/support/solutions/articles/33000167425-ahsay-v7-missed-backup

(Deze stappen zijn zowel voor versie 6 als 7 van toespassing)


Indien de backup na deze stappen nog steeds niet naar behoren werkt, ontvangen wij graag de logfiles.

Verstuurd deze onder vermelding van het account nummer

- https://support.cloud2.nl/support/solutions/articles/33000194401-ahsay-v6-7-logfiles-ophalen-en-versturen